<b>Motor:</b><br />
<br />
Buitenwaterpomp, startmotor en dymamo's van 2019<br />
Keerkopp.1:1, aandrijving Python- Drive stuwdruklager, schroefas rvs ,3 blad bronzen schroef<br />
watergesmeerd schroefaslager<br />
Intern.koeling,warmtewisselaar,gesloten systeem,natte uitlaat.<br />
2 dynamo's 24 Volt 60 Amp , 2 start accu's 60 Amp. 24V 2019<br />
<br />
<b>Motor ruimte:</b><br />
<br />
Het stalen motorluik is hydraulisch te openen.<br />
De Motor ,Victron ,accu’s, electra kast en o.m. bilge pomp ,2 vuilwaterpompen, dekwaspomp en pomp voor overslag diesel van voor tank naar achtertank.<br />
Ventilator, verlichting, accu's, schakel/zekeringkast,<br />
<br />
<b>Opslag:</b><br />
reserve onderdelen, waterzuiger, lucht compressor, hogedrukspuit.<br />
<br />
<b>Aggregaat:</b><br />
<br />
In 2021 Koeling uitlaat veranderd in droge uitlaat. In 2022 waterpomp / thermostaat slangen/filters vernuieuwd. Koelwater kim en motor gereinigd ,gesloten systeem met expansie vat geworden.<br />
<br />
Generator Stamfofd , 27 Kw , Aandrijving Perkings 3 cil. dieselmotor, kimkoeling, gesloten systeem, expansievat waterpomp vernieuwd in 2019<br />
startaccu 12 V. Droge uitlaat met demper boven deks.<br />
Instrumenten/controle paneel tevens start/stop bij de stuurstand.<br />
De aggregaat is gemonteerd in stalen gesloten kast in het voorschip met inblaas ventilator<br />
Tevens in separate stalenbak: de anker/kettingopvang met afvoer.<br />
Toegang tot de kast via stalen geknevelde deur.<br />
Onder de stalenkast is aanwezig:<br />
De boegschroef aandrijfmotor 3x 220 V,de start accu 12 V en een exp.vat.<br />
<br />
<b>Elektra:</b><br />
<br />
In 1e bouwfase (nieuwbouw) uitgevoerd met 2 schakelkasten door scheepselectrabedrijf Leeuwestein Dordrecht.<br />
De motorruimte instalatie is totaal vernieuwd door Fa .Bruning IJlst.<br />
Gemoderniseerd en geregeld met Victron Energy Quatro 3000 W 220/24 V<br />
geschakeld worden: voeding : walstroom, generator, dynamo's en zonne-paneeL<br />
<br />
Verder :<br />
<br />
Accu's, boord stroom (schakelkast/zekeringen in motorruimte)<br />
Alle stopcontacten in de boot 220 VAC<br />
Kajuit verlichting: 220 en 24 V led.<br />
In de kuip : 1 stopc.220 V AC en verlichting 24 V led<br />
1 uitgaande generator aansluiting 220 V AC en een aansluiting 3x380 V<br />
<br />
<b>meters geven niet goed aan van de vuilwatertank<br />
<br />
Watervoorziening:</b><br />
<br />
Hydrofoor pomp 10 liter/m<br />
Warmwater boiler 20 liter 2000 Watt 220 V combi met Hydronic<br />
<br />
Hydronic ll D5S 24 V (diesel)<br />
Warm-en koudwater mengkranen op keuken en wastafel<br />
therm.kraan douche<br />
Buitenkraan kuip douche koud.<br />
<br />
<b>Vuilwatertanken</b>:<br />
<br />
In motorruimte achterin is een 300 liter grijswater tank voor zijnde de wasbakken en douche van kunststof en is af te pompen.<br />
In kast badkamer is een vuilwatertank kunststof toilet van ca. 90 liter en is af te pompen.<br />
<br />
<b>Verwarming</b>:<br />
<br />
Verwarming Eberspacher. 5000 / 24 V ( nieuw maart 2022)<br />
<br />
BB zijde luchtverwarming recirculerend Webasto 5000 / 24 diesel 2022<br />
SB zijde Radiatoren waterverw, Eberspacher 24 V diesel 2022<br />
<br />
De mast is in stukken gezaagd bij Molenmaker in Sneek. Hier ligt ook nog het beslag van de mast. De offerte voor een nieuwe mast was € 5.000,--. De houten Oregon Pine giek en gaffel, rondhouten, vallen, blokken, verstaging, bakstagen, 2 voorzeilen en een grootzeil zijn alle opgeslagen in Den Haag bij de eigenaar thuis. Momenteel wordt er gevaren zonder mast als motortjalk.<br />
<br />
Maststrijkinrichting: Speiders gemonteerd op dek en hulpstuk in bakskist.<br />
<br />
Doorvaarthoogte met mast plat is ca. 2.25.<br />
<br />
Inclusief loopplank